La saturació del model turístic

Posted on Updated on

BARCELONA / La saturació del model turístic

Tomàs Navarro (Barcelona)

Dilluns, 13 de juliol del 2015

A cap altra ciutat d’Europa he vist la proliferació d’autobusos turístics i altres serveis destinats als visitants, a més de les nombroses formacions de cues i aglomeracions de turistes que actualment es veuen a Barcelona. La saturació del model turístic a la capital catalana és un dels motius que explica, entre altres, els canvis que hi ha hagut a l’ajuntament en les últimes eleccions municipals.

 A la vegada, posa en evidència que els que han impulsat aquest model basat en el monocultiu del turisme ho han fet en defensa d’uns interessos que no necessàriament coincideixen amb els interessos dels barcelonins. Els riscos que aquest model comporta són evidents.

Hi ha un risc que Barcelona es converteixi en un parc temàtic en què els barcelonins anem perdent cada vegada més espais i identitat enfront de la indústria del turisme de masses. Davant la constatació que aquest model ha tocat sostre, un dels reptes que té la ciutat és el de propiciar un canvi de model productiu. I que així s’afavoreixi un retorn a l’economia productiva local enfront d’uns models caducs basats en l’especulació i la massificació, que ja han mostrat les seves limitacions.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s